Sidor

tisdag 31 maj 2011

Mera pyssel

Hej igen! Den senaste veckan så har jag pysslat lite :) här kommer bilder!

Ett broderi som nästan är klart :) gratis mönster HÄR

Ett linne med Badtz-Maru :) jag gjorde trycket på elevens val i våran skola idag. Linnet är ifrån Gina Tricot och bilden härifrån (fast jag ändrade lite på bilden) riktigt nöjd :D

Den här lilla jordgubben gjorde jag idag. jag hade inget svart garn till munnen så den fick bli brun :)

Hejdå för idag! :)

söndag 22 maj 2011

Give away hos Beccapysslar!

Beccapysslar firar att hon snart tar studenten med en give away!
Paketet innehåller:
♦ 6 stycken candy nystan
♦ 5 stycken rosetter    
♦ 3 par säkerhetsögon 
♦ Färgglada pärlor 
Klicka HÄR för att komma till tävlingen! :) 

(ursäkta den dåliga uppdateringen, mönstret kommer snart upp)

söndag 15 maj 2011

Lägger upp mönster snart

Hej! jag kommer snart att lägga upp ett mönster på en liten drake jag har virkat. Det är ett av de första mönstrena jag har gjort, så det kanske finns något fel men i så fall får ni gärna skriva det i kommentarerna! :)
Hej då så länge!

fredag 13 maj 2011

Bilder

Här är några bilder som jag tog för ett tag sen. Har redigerat dem i Picnik! :)



Hejdå :) jag håller på att fixa en header och kanske en bakgrund, kommer nog upp snart!

söndag 8 maj 2011

Amigurumi

Hej igen! Det var ett tag sen jag skrev nu, jag har virkat lite, men jag glömde att ta bilder, så nu kommer det lite bilder :)
I fredags fick jag Mia Bengtssons nya bok
Det står "Till Julia! Tack så hjärtligt för din hjälp! Lycka till och virka lugnt!"
Om du undrar varför det står "tack så hjärtligt för din hjälp", så var det för att jag testvirkade ett mönster till hennes nya bok! (det var innan jag skapade bloggen) jag fick provvirka en panda och det var riktigt kul och ett ärofyllt uppdrag! :)
en liten bild på pandan (fast den är ju inte ny, den har varit klar för flera månader sedan)
Jag virkade en liten glassbrosch ifrån hennes nya bok, som nu sitter på min skolväska :D
Jag har också börjat virka på en harajukuflicka från Mias andra bok

söndag 1 maj 2011

Väska!

Hej! Här är en väska jag gjorde klart i måndags!
Jag äskar det här tyget! köpt från fabricsgalore (etsy), mönstret är ifrån boken Sew Liberated!
Jag blev jättenöjd! :D
jag har fixat en liten signatur i picnik med!

lördag 30 april 2011

Örhängen och halsband av mobilsmycken

Här kommer beskrivningen som jag lovade :)
Du behöver:
• En eller två stycken mobilsmycken i "gummidräkt" (här har jag använt Nalle Puh, men jag har sett hello kitty med tror jag. Såna här mobilsmycken brukar finnas i automater för en 10:a styck.)
• Två stycken örhängeskrokar, om man ska göra örhängen
• Två smyckesringar
•Två runda pärlor i en fin färg
•Två smyckesstavar
•Sax
•Plattång
• Eventuellt en kedja till halsband 
Börja med att klippa av mobilsnodden
Trä en pärla på smyckestaven
Ta ut figuren ur "gummidräkten"
sätt in smyckestaven i hålet högst upp på dräkten
Använd plattången och böj till smyckesstaven och peta in änden på staven i dräkten. OBS! Kontrollera så att staven inte kan åka av!

Stoppa ner figuren i dräkten igen
Använd plattången för att fästa en ringögla i staven. ÖRHÄNGEN: Böj inte tillbaks ringen utan låt den vara öppen! HALSBAND: Böj tillbaks ringen
ÖRHÄNGEN: Fäst en örhängeskrok i ringen och böj tillbaka ringen
Gör ett till om du vill ha örhängen, om du vill ha ett halsband så trär du bara på berlocken på en kedja! :)
KLART! :D